Dentus perfectus - hrana koja šteti bjelini vaših zubi

Hrana koja šteti bjelini vaših zubi

Hrana i napitci utječu na vaše zube kao i na kilažu, pojavu alergija, prištića, povišenje šećera u krvi… Otkrivamo vam koje su to namirnice ali i kako ukloniti tragove konzumiranja vaših omiljenih namirnica sa zubi!

Hrana i napitci koji ostavljaju tragove na zubima

ČAJ

Iako je čaj jedan od najzdravijih napitaka, on možda i nije tako dobar izbor kada je u pitanju bjelina vaših zubi. Čaj, a posebice razne vrste crnog čaja, mogu prouzročiti više mrlja na zubima čak i od kave. Biljni i bijeli čajevi mogu oštetiti zubnu caklinu te tako, također, prouzročiti nastanak mrlja.

UMACI

Umaci su zasigurno jako ukusni, ali jako obojeni umaci, kao npr. umak od rajčice, soje ili curryja također uzrokuju mrlje na zubima. Ako želite zadržati bjelinu vaših zuba zamijenite ih svjetlijim umacima ili umacima od vrhnja i perite zube neposredno nakon jela.

Mrlje, tamnjenje i uništavanje cakline neki su od rezultata konzumiranja ovih prehrambenih namirnica

SPORTSKI NAPITCI

Kisela hrana i pića također utječu na zdravlje i izgled vaših zuba. Sportski i energetski napitci mogu nagristi zubnu caklinu stvarajući tako dobru podlogu za nastanak mrlja. Zube možete zaštiti tako da umjesto sportskih i energetskih napitaka, za vrijeme treninga, pijete vodu.

VINO

Najbolje ćete se voditi ovime: Ako hrana ili piće mogu uzrokovati mrlje na vašem bijelom stoljnjaku, one mogu uzrokovati i mrlje na vašim zubima. Zato nije iznenađujuće da crno vino, kiselo piće poznato po svojoj tamnoj, bogatoj boji uzrokuje diskoloraciju vaših zubi. Ali nemojte da vas zavara boja bijelog vina, jer ono također spada u kisela pića i može uzrokovati mrlje na zubima.

VOĆE

Borovnice, kupine, višnje, grej i drugo voće jarkih boja također uzrokuje mrlje na zubima i to ne samo ako ih se jede svježe, već i ako se piju sokovi ili jedu pite od istog voća. Svjetlije voće, poput bijelog grožđa ili bijelih brusnica zbog svoje svijetle boje, ne uzrokuju mrlje kao tamnije voće, ali ne zaboravite da ono isto spada u kiselu hranu koja šteti vašoj caklini, pa preporučujemo da svoje zube perete odmah nakon jela.

MINERALNA, COCA COLA I DRUGA GAZIRANA PIĆA

Zahvaljujući visokoj razini kiselosti i korištenju jakih bojila, ova pića, čak i ona koja izgledaju svijetlo, uzrokuju ozbiljne mrlje. Uz to, kemijski dodani šećeri štete vašoj zubnoj caklini.

SLATKIŠI

Ako vaš najdraži slatkiš, kao npr. tvrdi bomboni ili žvakaća guma, oboje vaš jezik, budite sigurni da utječu i na boju vaših zubi. Dobra je vijest da, ukoliko ne konzumirate često slatkiše, oni najvjerojatnije neće ozbiljnije ugroziti vašu bjelinu zubi.

Prehrambene navike utječu na bjelinu i zdravlje vaših zubi. Pomoći ćemo vam vratiti im bjelinu i sjaj kako bi vi mogli nastaviti uživati u omiljenim namirnicama

I za kraj evo nekoliko savjeta:

  • Naravno da ne možete iz svoje prehrane izbaciti svu hranu i piće koji bojaju zube i štete vašoj zubnoj caklini, posebno zato što su mnogi od njih, kao što su borovnice, kupine ili umak od rajčice bogati antioksidansima. Zato, nastavite ih jesti, ali ih povremeno zamijenite i drugim izvorima anitoksidansa, kao što su cvjetača, jabuke, grožđe ili dinja.
  • Koristite slamku kada pijete mineralnu, sokove, gazirane sokove ili ledeni čaj. Na taj način tekućina neće dolaziti u doticaj s vašim zubima.
  • Hranu i pića koja uzrokuju mrlje gutajte, a nemojte ih zadržavati u ustima. To ne znači da hranu trebate gutati ne prožvakanu, već da izbjegavate nepotrebno zadržavanje u ustima. Dobru ju prožvaćite i progutajte.
  • Nakon što pojedete takvu hranu obavezno usta isperite vodom. Pričekajte sat vremena nakon pića ili jela koja su kisela prije nego što operete svoje zube. Ako biste svoje zube četkali prije mogli bi oštetiti vašu zubnu caklinu. Ako u tom trenutku ne možete doći do svoje četkice za zube, uzmite kaugumu bez šećera odmah nakon jela.

KONTAKTIRAJTE NAS