gazirana pića

Gazirana pića sa dodatkom šećera mogu negativno utjecati na vaše zdravlje u slučaju prekomjerne konzumacije. Zaslađena pića daleko su najgora. To se prvenstveno odnosi na vodu s okusom, voćne sokove i drugo. Znate li da vaši zubi mole da izbacite gazirana pića iz prehrane? Poslušajte naše savjete.

Gazirana pića – utjecaj na zube

Zubi su osjetljivi na šećere u svim oblicima. Kada pijemo gazirana pića, šećerna tekućina preplavi i najteže dostupna mjesta. Međuzubni prostori skladište zaostale bakterije. Konzumacijom zaslađenih pića šećerni talog ostaje na stijenkama i međuzubnim prostorima zuba. Bakterije u ustima koriste obilje šećera i počinju se hraniti njime.  Naš pH u ustima se snižava. Taj proces se zove kiselinska erozija. Kiseline u pićima nailaze na zubnu caklinu. S vremenom caklina počinje slabjeti. Kiselina smanjuje pH u ustima i time potiče otapanje cakline. Zaštitni sloj cakline gubi svoju zaštitnu funkciju. Zubi postaju krhkiji. Slabija caklina može dovesti do pojave karijesa. Može doći do otkrivanja dijela dentina. Dentin je vrlo osjetljivi srednji sloj zuba. Nalazi se ispod cakline. Otkrivanjem dentina dolazi do preosjetljivosti zubi.

Štetan utjecaj zaslađenih pića općenito

Slatka gazirana pića štete vašoj liniji
Fruktoza je sastojak slatkih sirupa koji se koriste za zaslađivanje. Ovaj voćni šećer ne snižava hormon gladi i ne potiče sitost. Svakom konzumacijom tekućeg šećera dodajemo prazne kalorije svom dnevnom unosu kalorija. Fruktoza uništava naše zube i potiče skladištenje praznih kalorija.

Slatki napitci izazivaju bolest jetre
Zaslađena pića najčešći su način konzumiranja prekomjernih količina fruktoze. Fruktoza se razgrađuje u jetri. Prilikom svakodnevne prekomjerne konzumacije fruktoze vaša jetra postaje opterećena razgradnjom. Zaslađena pića jedan su od najvećih uzroka različitih bolesti moderne prehrane.

Jesu li gazirana pića bez šećera zdravija za vaše zube?

Odustanite od konzumacije slatkih gaziranih pića. Razmislite koliko to može značiti za vaše cjelokupno zdravlje i vaše zube. Odabir pića bez šećera sadržajem šećera može pomoći u smanjenju rizika od razvoja karijesa. Smanjenje količine visokokaloričnih pića pomaže u održavanju zdravih životnih navika. Smatrate li da su gazirana pića bez šećera bolje rješenje, nažalost nije. Gazirana pića su vrlo kisela. Velika razina kiselosti u sastavu ovih pića može štetiti vašim zubima. Kiselina može otopiti caklinu na vašim zubima. Oslabljena caklina vodi nastanku karijesa.

Gazirana pića – kako smanjiti eroziju i nastanak karijesa?

Izbjegavajte vodu s okusom. Redovito ispirite usta vodom. Ispiranje usta s malo vode  pomoći će isprati sve zaostale šećere i kiseline.

Pričekajte prije četkanja. Četkanje odmah nakon konzumacije pića i hrane nije dobra ideja. Četkanje direktno nakon konzumacije kiselih pića može otopiti caklinu. Pričekajte 30 minuta prije četkanja zubi.

Četkajte i čistite zube zubnim koncem
Spriječite karijes zubne šupljine. Preporučamo četkanje zubi dva puta dnevno. Koristite zubni konac kako biste odstranili ostatke u međuzubnim prostorima. Vaše desni bit će vam zahvalne.

Redovito posjećujte stomatologa. Stomatolog može pregledati vaše zube zbog znakova oštećenja cakline, pronaći karijese i napraviti ispune. Redovitim pregledima otkrit ćemo problem na vrijeme.

Naruči se na pregled još danas!

KONTAKTIRAJTE NAS