gazirana pića

Gazirana pića sa dodatkom šećera mogu negativno utjecati na vaše zdravlje ukoliko se konzumiraju u prekomjernoj količini. Neki izvori šećera su lošiji od drugih, a zaslađena pića daleko su najgora. To se prvenstveno odnosi na zašećeren sok, ali i na voćne sokove, jako zaslađenu kavu kao i sve druge izvore tekućeg šećera.

Slatka gazirana pića snažno su povezana s debljanjem
Fruktoza je sastojak slatkih sirupa koji se koriste za zaslađivanje pića. Ona ne snižava hormon gladi grelin niti potiče sitost na isti način kao glukoza. Stoga svakom konzumacijom tekućeg šećera dodajete prazne kalorije svom dnevnom unosu kalorija, jer vas zašećerena pića neće držati sitima. Glukozu može metabolizirati svaka stanica u vašem tijelu, dok fruktozu može metabolizirati samo jedan organ – vaša jetra.

Slatki napitci izazivaju bolest jetre
Slatka pića najlakši su i najčešći način konzumiranja prekomjernih količina fruktoze. Prilikom prekomjerne konzumacije fruktoze, vaša jetra postaje preopterećena i pretvara fruktozu u masnoću.Dio masti se šalje van kao trigliceridi u krvi, dok dio ostaje u vašoj jetri. S vremenom to može pridonijeti bolesti jetre.

U jednoj studiji, ljudi koji su pili zašećerenu gaziranu hranu uz svoju trenutnu prehranu konzumirali su 17% više kalorija nego prije.

Nije iznenađujuće da studije pokazuju da ljudi koji stalno piju napitke zaslađene šećerom dobivaju više na težini od ljudi koji većinom piju vodu.

U jednoj studiji provedenoj na djeci, dnevna doza napitaka zaslađenih šećerom bila je povezana sa 60% povećanim rizikom od pretilosti.U stvari, zaslađena pića jedan su od najvećih uzroka pretilosti današnje moderne prehrane.

Gazirana pića – utjecaj na zube

Vaši su zubi osjetljivi na šećere u svim namirnicama i pićima koje konzumirate. Kada pijete gazirana pića, šećerna tekućina preplavi vaše zube.

Čak i nakon što progutate gutljaj pića, šećerni talog ostaje na i između vaših zuba. Bakterije u vašim ustima koriste obilje šećera i počinju se hraniti njime.

Oni to čine tako što proizvode kiseline koje u osnovi napadaju vaše zube jer snižavaju okolni pH u sitima (kiselost). Taj proces se zove kiselinska erozija. Erozija počinje kada kiseline u bezalkoholnim pićima naiđu na zubnu caklinu, koja je krajnji zaštitni sloj na vašim zubima. Njihov učinak je smanjenje površinske tvrdoće cakline. Jer kiselina smanjuje pH u ustima i time potiče otapanje cakline.

Ova erozija može učiniti caklinu tanjom i ranjivijom. Slabija caklina može dovesti do pojave karijesa. Može čak otkriti dio dentina, osjetljivi srednji sloj zuba koji se nalazi ispod cakline i koji prekriva pulpu u sredini.

Osim toga, morate paziti na zaslađivače u svom gaziranom napitku koji možda nisu izričito navedeni kao “šećer” na naljepnici sastojaka. Oni također mogu oštetiti vaše zube.
Prepoznajemo ih pod sljedećim nazivima – visoko fruktozni kukuruzni sirup, melasa, dekstrin, med, sladni sirup, ispareni sok od trstike.

Jesu li gazirana pića bez šećera zdravija za vaše zube?

Možda mislite da bi prelazak s običnog gaziranog soka na onaj bez šećera mogao manje štetiti vašim zubima?

Odustajanje od konzumacije ili barem smanjenje količine visokokaloričnih, slatkih gaziranih pića svakako je dobra ideja za vaše cjelokupno zdravlje i vaše zube. Odabir pića bez šećera ili s nižim sadržajem šećera može pomoći u smanjenju rizika od razvoja karijesa.

Međutim, prelazak na gazirana pića bez šećera nije savršeno rješenje. Kako se ispostavilo, gazirana pića su vrlo kisela. Popis sastojaka će vjerojatno uključivati ​​fosfornu kiselinu, limunsku kiselinu ili vinsku kiselinu. Karbonizacija u ovim pićima podiže razinu kiseline, a žrtva su vaši zubi.

Kiselina može istrošiti caklinu na vašim zubima i na kraju dovesti do razvoja karijesa.

Gazirana pića – kako smanjiti šanse za razvoj erozije i karijesa?

Smanjite količinu gaziranih pića koju pijete, pijte umjereno
Što se vaši zubi manje kupaju u sodi, to će manje biti izloženi šećeru i kiselini koji dovode do karijesa. Dakle, ako pijete gaziranu vodu svaki dan, možda je vrijeme da zamijenite slatki sok vodom koliko god možete.

Možete se odlučiti za vodu iz slavine ili boce, ali mnogi ljudi preferiraju vodu s okusom. Samo pažljivo pročitajte naljepnice kako biste bili sigurni da dobivate vodu s okusom bez šećera, kako slučajno ne biste zamijenili jedno slatko piće drugim.

Četkajte i čistite koncem redovito
Jedan od najboljih načina na koji možete spriječiti karijes i zubne šupljine je marljivo pranje zuba dva puta dnevno. I da, svaki dan trebate čistiti konce kako biste odstranili ostatke koji su se zatekli u tim uskim prostorima između vaših zuba.

Koristite slamku. To će vam pomoći zadržati štetne kiseline i šećere podalje od vaših zuba.
Nakon toga isperite usta vodom. Ispiranje usta s malo vode nakon pijenja sode pomoći će isprati sve preostale šećere i kiseline i spriječiti ih da napadaju vaše zube.

Redovito posjećujte stomatologa. Stomatolog može pregledati vaše zube zbog znakova oštećenja cakline, pronaći karijese i ispuniti ih ako ih imate. Redoviti pregledi otkrit će probleme prije nego što se pogoršaju.

Pričekajte prije četkanja. Unatoč onome što možda mislite, četkanje odmah nakon što popijete sok nije dobra ideja. To je zato što mehaničko četkanje po zubima direktno nakon konzumacije kiselih pića može učiniti više štete nego koristi. Umjesto toga, pričekajte 30 do 60 minuta.

Izbjegavajte gazirana pića prije spavanja. Ne samo da će vas šećer vjerojatno držati budnim, već će šećer i kiselina imati cijelu noć da napadnu vaše zube.

Naruči se na pregled još danas!

KONTAKTIRAJTE NAS G-D5Z5N1R77R